Conținutul Copiat – Potrivit pentru Strategiile de SEO?

Acum aproape o luna Google a realizat unul din faimoasele sale update-uri. Acesta a afectat peste 12% din site-urile indexate datorita schimbarilor din algoritmul de pozitionare in rezultatele cautarilor.

Una din schimbarile majore se refera la continutul republicat sau mai corect spus “copiat”. Matt Cutts, vocea Google si responsabil cu lupta impotriva practicilor de spam, a explicat ca modificarile ii vor favoriza pe cei care publica continut original si ii vor dezavantaja pe cei care preiau articole sau sectiuni de articole si le republica.

Mai precis, “the net effect is that searchers are more likely to see the sites that wrote the original content rather than a site that scraped or copied the original site’s content.”

Aceasta abordare are implicatii asupra a numerosi bloggeri.

Pentru cei care scriu articole originale, schimbarile inseamna ca nu vor mai fi surclasati in rezultatele cautarilor de site-uri sau bloguri care le reproduc continutul (cu sau fara permisiunea autorilor). Un exemplu clasic este acela in care un articol foarte bun era publicat pe un blog nou, fara Page Rank.

Daca articolul era preluat de un blog vechi, acesta din urma era afisat in rezultatele cautarilor in fata blogului original. Din cate se pare, aceasta problema este rezolvata.

Pentru cei care aduna articole de pe diverse bloguri pentru a le republica pe propriul blog, schimbarile ii vor obliga sa isi regandeasca strategia. Si site-urile care agregheaza continut (cu permisiunea autorilor) vor avea de suferit.

In concluzie, aceste schimbari sunt menite sa favorizeze pe cei care ofera valoare, scriu articole utile si originale, si sa ii defavorizeze pe cei care traiesc pe spinarea altora prin copierea articolelor.

P.S. Am scris acest articol si in speranta ca cei care preiau articole de pe BloggerIn.ro il vor citi si vor intelege ca nu aceasta este calea pentru a creea un blog de calitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *